zondag 3 april 2011

Zondag 3 april 2011

Hallo,



Toetsenweek, drukke week voor de leerlingen, maar het tegenovergestelde kon wel eens kloppen voor ons. Aangezien de leerlingen bijna elke dag een toets hadden, en wij daar niet echt veel aan konden / mochten helpen, verveelden we ons nogal. We wilden ons nuttig maken want niets zitten doen, is niet iets voor ons. Maandag gingen we langs bij de directeur met een voorstel voor de komende week. Aangezien de leerlingen moeten wachten tot hun toets op het bord geschreven is (en ze dus niets te doen hebben), wilden we met hen wat activiteiten doen. Zo zijn wij, maar ook de leerlingen nuttig bezig. De directeur keurde ons voorstel goed, en woensdag vlogen we erin met Standard 1. De leerlingen van standard 1 zijn tussen de 6 en 8 jaar, maar kunnen nog geen Engels. Gelukkig vertaalde de leerkracht alles wat wij zeiden, en begrepen de kinderen wat ze moesten doen. We splitsten de groep op. De ene groep zong het liedje ‘hoofd, schouders, knie en teen’ in het Engels weliswaar, en speelden Zakdoekje leggen. Met de andere groep leerden we hen handjes tekenen. Gemakkelijk zou je denken, maar hier was dat dus niet het geval. Eer alle leerlingen een potlood hadden, was er al een kwartier voorbij. De leerlingen waren razend enthousiast en het resultaat was heel mooi. Nadat de groepen klaar waren, wisselden we om en deden we hetzelfde met de andere groep. Als afsluiter speelden we met de hele groep zakdoekje leggen op het grote netbalveld, en hingen we de papieren met gekleurde handjes op in de klas. Dat zorgde voor wat fleurigheid op de witte muren. Op donderdag en vrijdag deden we hetzelfde maar dan in standard 2 en 3. Ook deze leerlingen waren heel enthousiast, en deden heel goed mee. Niet alleen de leerlingen, maar ook wij waren tevreden want de ‘saaie’ toetsenweek was uiteindelijk toch wel snel voorbij gegaan.



Zaterdagmorgen, vroeg uit de veren! Tweede poging om naar Chizomulu (ons buureiland) te gaan. We stonden op om 4.30u want om 5u werden we bij John verwacht. Rond 5.30u kwamen we aan in Olysse waar we de boot zouden nemen naar Chizomulu. Maar, alweer was de boot er niet. We wandelden nog wat verder naar het volgende dorpje (in de hoop daar wel een boot te kunnen nemen), maar ook daar waren buiten enkele vissersboten en een prachtige zonsopgang niet veel te zien. Toch wel een beetje teleurgesteld keerden we terug naar huis. We weten niet of we nog tijd zullen vinden om nog eens naar Chizomulu te gaan, maar als we van plan zijn te gaan, hopen we toch op ‘derde keer, goeie keer!’ Eens thuis ontbeten we dan maar, en maakten we wat schoolwerk voor België. Onze namiddag vulden we met het zwemmen in ons ‘privézwembad’ (het meer). Onze zondag zag er rustig en gewoon uit. We sliepen lang (7u), we werkten wat voor school en gingen zwemmen.



Wist je dat …



- We deze week nog een drukke planning hebben? We willen graag nog de hoogste berg van het eiland beklimmen, en de schooltjes van Project Malawi gaan bezoeken.

- We vrijdag langsgingen bij de timmerman om ons eerste schoolbankje te gaan bezichtigen, en het er heel goed uit zag?

- We zaterdag een kip (Frank) kregen, en verlangen om die op te eten! Eens iets anders dan vis of eieren.

- We heel erg uitkijken naar volgende week? Net als in België is het hier vakantie, en daar gaan we dus goed gebruik van maken. We stelden een planning op om in die twee weken zoveel mogelijk te doen / te bezoeken. We hebben er nu al enorm veel zin in!

- Maandag Ria, Marina en Frieda (de drie vrouwen van het Project) terug naar België gaan, maar we op vrijdag terug vergezeld worden door iemand nieuws? Dominique is coming!

- We volgende week met Standard 4,5 en 8 ook een activiteit gepland hebben? We hopen dat ze even enthousiast zijn als de leerlingen van 1,2 en 3.

2 opmerkingen:

  1. Hey meiden !
    Heerlijk om jullie foto's te zien! Zo'n fantastisch avontuur zeg! Nog geen last gehad van muizen ;). Geniet er nog van!!

    Delphine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo,
    weeral een nieuwe blog, joepi, zo weten we weer wat nieuws. leuk om te zien hoe je jullie tijd invuld, ook als je geen les moet geven en wat tijd overkomt, sjiek van jullie dat je zoiets doet. doe zo verder.
    vele groetjes, vele kusjes, en dikke knuffel van mams en paps, doei,

    BeantwoordenVerwijderen